close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פעילות גופנית בהיריון

מערכת שורשיח חשוון, תשפד02/11/2023

פעילות גופנית בזמן ההיריון היא חשובה מאוד משום שמעבר לחיזוק הגוף והשרירים היא עוזרת גם להתמודד עם העלייה במשקל, עם דימוי הגוף וגם עם תופעות ההיריון השונות

תגיות:
צילום: pexels

כל אישה חווה את ההיריון שלה באופן אחר. יש נשים שחוות תסמיני היריון ממש בתחילת ההיריון וישנן נשים שאינן חשות דבר או סובלות ממעט מאוד תסמינים וממשיכות לנהל את חייהן כאילו הן לא בהיריון כלל. בין אם יש לך תופעות ובין אם לא, אל תוותרי על פעילות גופנית, היא מאוד חשובה ותסייע לך גם במהלך הלידה וגם בחזרה לשגרה שאחריה.

הליכה מתונה בחוץ
אם את סובלת מתסמיני הטרימסטר הראשון את כנראה מרגישה בחילות, תשישות ועייפות מוגברת. תני לגופך את המנוחה שהוא זקוק לה ואל תילחמי בו. יחד עם זאת, השתדלי לצאת החוצה ולעסוק אפילו בפעילות גופנית

צילום: pexels
מינימלית שתסייע לך לשמור על כושר, להתרענן, לשאוף אוויר ולחדש אנרגיות. את לא חייבת לצאת להליכה מהירה או ריצה אם אינך מרגישה שאת מסוגלת. אך צאי בכל זאת מהבית, עשי סיבוב קטן סביב השכונה, הניעי את הגוף והזרימי את הדם.

פילאטיס
הרופאים ממליצים על פעילות גופנית מתונה בטרימסטר הראשון. אם זהו שבוע 4של ההיריון את נמצאת בטרימסטר הראשון ועליך לשים לב שאת עושה פעילות גופנית שאינה מאומצת. אם את עוסקת בפילאטיס, ידעי את המדריכה שלך כדי שתוכל להתאים לך את תוכנית האימונים הנכונה שלא תזיק או תפגע בך או בעובר. פילאטיס הוא מצוין בזמן ההיריון משום שהוא עוסק בחיזוק שרירי הליבה, שרירי שלפוחית השתן אשר תזדקקי להם בעת הלידה ולאחריה וגם בגמישות השרירים. נשים רבות סובלות מתסמינים של דחיפות במתן שתן וגם של בריחת שתן לאחר הלידה עקב היחלשות השרירים הללו. ככל שהם יהיו חזקים יותר, כך הסבירות שהתסמינים הללו יקרו לך, נמוכה יותר.

אימוני כוח
נשים רבות ממשיכות להתאמן בחדרי כושר או אפילו בנוחיות ביתן ומרימות משקולות שמיועדות לחזק את שרירי הידיים, הרגליים, הישבן, הבטן ועוד. אומנם אין טעם להשקיע באימוני בטן מפרכים, אך חשוב לשמור על שגרת אימונים. הקפידי לעבוד לאט יותר, לעשות יותר הפסקות וכמובן לשתות הרבה יותר מים. נפח הדם בגוף שלך מכפיל את עצמו בזמן ההיריון. הדבר יגרום לך להרגיש שחם לך יותר מתמיד ואולי אף תחושי כבדות ועייפות, שאלו תחושות רגילות לחלוטין במהלך כל היריון. אם אתם מרגישה בריאה ונמרצת מתמיד והתייעצת כמובן עם הרופא שלך לגבי סוג הפעילות הגופנית, תוכלי להמשיך כהרגלך, אך היי זהירה יותר.

רכיבה על אופניים
אין שום מניעה להמשיך לרכוב על אופניים בזמן ההיריון. אפילו אם את כבר בשלב מתקדם מאוד כמו שבוע 34,עדיין תוכלי להמשיך ולדווש בהנאה. הקפידי לא להגזים ולהתאמץ יתר על המידה. זכרי שמעלות הגוף של התינוק הן מעלה אחת יותר משלך, ובזמן שאת יכולה לפזר את החום בהזעה, לעובר שלך אין היכולות לעשות זאת והוא עלול להיפגע. לכן חשוב מאוד שבכל פעילות גופנית שאת עושה בזמן ההיריון, עשי אותה באופן מתון וזהיר.

יוגה
גם יוגה היא פעילות נהדרת בזמן ההיריון. יש המון סוגים של יוגה ותוכלי לבחור ביוגה שהיא רגועה באופן יחסי. כזו שתאפשר לך להתחבר לעצמי הרוחני שלך, שתגמיש את שריריך, תחזק את שרירי הליבה שלך וכזו שתצאי ממנה מחוזקת, נמרצת ומלאת אנרגיות חיוביות.

לסיכום, פעילות גופנית בזמן ההיריון היא חשובה מאוד משום שמעבר לחיזוק הגוף והשרירים היא עוזרת גם להתמודד עם העלייה במשקל, עם דימוי הגוף וגם עם תופעות ההיריון השונות באופן כללי. לכן, גם אם תבחרי רק בפעילות גופנית אחת בלבד אל תוותרי עליה, היא תעשה לך רק טוב.  

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה